Robotics


Programowalne roboty są częścią naszego codziennego życia, a nasze dzieci, w przyszłości innowatorzy, będą miały za zadanie przenieść robotykę na wyższy poziom!
System edukacji na całym świecie rozwija się włączając lekcje robotyki do podstawy programowej w szkole, uczniowie uczą się na lekcjach tej nowej technologii przy jednoczesnym rozwijaniu niezbędnych umiejętności budowania i związanego z tym programowania. Jednocześnie dzieci nawet w domu chętne są do eksperymentowania z robotami i integrowania tradycyjnej gry i zabawy ze światem elektroniki.

Engino Robotics Platform (ERP) jest specjalnie zaprojektowana dla młodszych uczniów i uwzględnia najbardziej nowoczesne zasady pedagogiczne ICT (Information and Communication Technology) oraz naukę STEM (Nauka+Technologia+Inżynieria+Matematyka). Dzięki platformie ERP użytkownicy rozwijają swoje umiejętności progresywnie, tzn. aby przejść na kolejny poziom koncepcji trzeba stale unowocześniać “idee” stworzone na niższych poziomach.

Zestaw jest zapakowany w poręczne opakowanie z pokrywą, dzięki czemu dostęp jest wygodny i zawiera wszystkie niezbędne części do nauki robotyki. W skład wchodzą: kontroler ERP, kable RJ w tym jeden z czujnikiem dotykowym, dwa czujniki podczerwieni, trzy silniki, pięć świateł LED i kabel USB. Instrukcje do budowy można znaleźć w zawartej książeczce lub w instrukcji online. Aby ułatwić rozpoczęcie zabawy w programowanie, załączona do zestawu broszura, zawiera szczegółowe wyjaśnienia dotyczące zastosowania różnych zasad naukowych, a także praktyczne rady i szczegółówe instrukcje z przykładami programowania.

Nauka robotyki rozpoczyna sie od podstawowych modeli doświadczalnych Dinobot i modelu wózka widłowego. Nastepnie można przejść do bardziej skomplikowanych pojęć programowania z wykorzystywaniem czujników, wyrażeń warunkowych, bramek logicznych z wykorzystaniem samochodów: Jeep, Humanoidów oraz modeli chwytaków. Zestaw zawiera też model inteligentny Dom i model przejścia dla pieszych, który pozwala dowiedzieć się jak działa sygnalizacja świetlna oraz poznać zasady bezpieczeństawa w ruchu drogowym.

Ręczne programowanie: najbardziej innowacyjną cechą ERP jest panel sterujący, który umożliwia reczne programowanie bez konieczności podłączania komputera. Wgrane programy mogą następnie być importowane do programu GUI i edytowane jako grafika lub tekst. Połączenie bezprzewodowe: ERP Pro poprzez Bluetooth, łączy się ze smartfonami, tabletami, komputerami i może być zdalnie programowane i sterowane poprzez system Androin i iOS.

Programowanie software: jeden z kluczowych elementów każdego systemu robotyki jest programowanie software. Software jest specjalnie opracowny przez firmę Engino i posiada przyjazny dla użytkwnika interfajs co ułatwia oddziaływnie na sterownik robota. Software umożliwia 3 różne metody programowania w zależności od potrzeb i możliwości użytkownika. Trzy główne okna zawierają: Symulator, Diagram Przepływu Danych oraz Edytor Tekstu.

Symulator ERP: Innowacją ERP jest możliwość ręcznego programowania danych wyjściowych robota. Oprogramowanie symulatora może zrealizować tą samą funkcję, ale konieczne jest skorzystanie z myszy komputerowej. W oknie wyświetla się obraz kontrolera z wbudowanymi przyciskami do programowania, użytkownik po prostu klika na każdy przycisk, w ten sposób kontrolując urządzenie w czasie rzeczywistym. Ta metoda jest fazą przejściową od programowania ręcznego do programowania wirtualnego. Dużą zaletą Symulatora jest możliwość interakcji dwukierunkowej, oznacza to, że program zapisany ręcznie na kontrolerze, może być pobrany i edytowany do dalszych udoskonaleń. Ta funkcjonalność sprawia, że ERP jest doskonałym narzędziem do nauki robotyki dla uczniów na każdym poziomie zaawansowania.

Schemat blokowy: Programowanie wykorzystujące tradycyjne języki jest stopniowo wypierane przez podejście bazujące na wizualizacji, zwłaszcza kiedy dotyczy to młodszych dzieci. Oprogramowanie zawiera bibliotekę funkcji, zobrazowanych jako bloki programowe, które mogą być zestawiane ze sobą w ramach Schematu Blokowego, wykorzystując metodę ‘przeciągnij i upuść’. Użytkownicy mają możliwość tworzenia prostych lub złożonych programów poprzez zmianę właściwości każdego bloku. Główną innowacją języka ERP jest wprowadzenie nowej metody programowania (w trakcie procesu opatentowania), która pozwala użytkownikom w prosty sposób tworzyć równoległe funkcje. Każdy blok posiada zmienną, która może być ustalona w taki sposób, by określić sekwencję akcji do wykonania. Zmienna ta odwołuje się do komend ‘WITH PREVIOUS’ oraz ‘AFTER PREVIOUS’ i ma zastosowanie nie tylko do stanów wyjściowych Silniczka i LED, ale także do pętli warunkowych takich jak ‘IF’ oraz ‘WHILE’, ograniczając tym samym liczbę kroków programowania o prawie 50% w porównaniu do innych języków programowania opartych o wizualizację.

Edytor tekstu: Program napisany z wykorzystaniem dowolnej metody jest również wyświetlany w formie tekstowej wewnątrz Okna Edytora Tekstowego. Użytkownicy mają w ten sposób możliwość modyfikowania zmiennych w łatwy sposób lub nawet usuwania całych linijek kodu. Z powodu otaczających komend oraz konkurencji ze strony zmiennych ‘WITH PREVIOUS’ i ‘AFTER PREVIOUS’, język ten jest znacznie bardziej prosty w porównaniu z poziomem odnoszącym się do języka określanego jako ‘Pseudo-język’. Edytor Tekstu jest doskonałym wstępem do tradycyjnych języków programowania, wypełniając lukę pomiędzy bardziej nowoczesnymi językami bazującymi na wizualizacji a zaawansowanymi językami programowania bazującymi na tekście.

Wymagania systemowe: Oprogramowanie można uruchomić w systemie Windows XP, Vista, 7, 8 i 10. Minimalne wymaganie dla komputera jest złącze USB, 1 GB pamieci RAM, 50 MB wolnego miejsca na twardym dysku, 1024×768 rozdzielczość ekranu, napęd DVD-Rom (lub połączenie z internetem), Dotnet 4. Program jest nieobługiwany przez system Mac OS X.

Specyfikacja ERP:
– 32-bit ARM CORTEX M2 micro controller.
– 256 Kbytes FLASH, 64 Kbytes RAM.
– USB o pełnej szybkości portu (12 Mbit/s).
– 7 wejść: Użytkownik może połączyć do 7 świateł LED, żeby uczyć się sygnalizacji świetlnej (w zestawie 5 ) do 4 czujników cyfrowych lub analogowych (2 IR i 1 dotykowy w zestawie) i do 3 silników (3 w zestawie)
– wbudowany dzwonek,
– wbudowane przyciski do ręcznego programowania stanów wyjściowych trzech silniczków do ruchu naprzód i wstecz, a także stanów wyjściowych LED dla pozycji ON / OFF.
– zasilanie: 6 AA baterii (brak w zestawie).
– zawiera Bluetooth .
– zawiera wszystkie niezbedne kable do podłączenia sterownika i komputera

Kontakt

Email: info@engino.com.pl

Oficjalny przedstawiciel marki Engino w Polsce:
Etifica Sp. z o.o.
skr. poczt. 47
UP Warszawa 97
02-474 Warszawa

Pliki cookies

Strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj